söndag 13 februari 2011

30-årsfest

Sådär, då var 30-strecket passerat och det har väl gått relativt smärtfritt tycker jag :) Det har varit uselt med uppdateringar sista tiden pga jobbjobb, hemmabyggjobb och festplanering. Igår morse när jag steg upp låg fortfarande rullarna med heltäckningsmatta i köket, lister och dörrar låg i hallen och det var allmänt dammigt och skitigt i hela huset! Men efter många timmars slit och med god hjälp av svärmor (som bl.a städade, strök dukar och la upp gardiner) och bror (som fixade spotlightsen på ovanvåningen) så blev till slut huset äntligen rent och festförberett igen :)

Lördag morgon - heltäckningsmattor, soffa, bordet och fönstersmygen som måste upp på ovanvåningen innan det går att börja städa där nere!

Ett antal timmar senare är bordet dukat för fest! Rullarna på tallrikarna är en frågesport

Jag bjöd på mousserande vin och alkoholfri flädercider som välkomstdrink, tilltugg var köpta Sesampinnar. Middagen bestod av Grekisk pyttipanna med grönsallad och vitlökssås och var väldigt uppskattad. Det är andra gången jag gör det men det kommer att bli fler, en perfekt bjudrätt!


Efter middagen var det presentöppning! Jag fick en dataskärm, presentkort på Cervera, 12 dessertskedar, påslakanset, Jelly Bean 3-våningskakfat i guld, krukväxter och en upplevelse. Upplevelsen var att få åka paramotor - med skärm över huvudet och en propeller på ryggen ska jag flyga över de skånska vidderna i sommar!


När presentutdelningen var avklarad var det dags för kaffe och en liten tårtbuffé bestående av Päronmoussetårta, Citronpinoccio och Kladdkaka med kanel- och kardemummafudge.


Under kvällen hade gästerna fått klura på Frågesport Camilla Special där jag varvade frågor om mig själv (t.ex vad är SM-vinnarkladdkakan smaksatt med och hur många gånger har Camilla varit med i SR P4) med svårtolkade frågor om gästerna (t.ex. vem är surast och vem kastar längst). Alla frågor hade tre olika svarsalternativ. Efter all mat och tårta var det dags att röra lite på sig så vi samlades på ovanvåningen och hade gemensam rättning av frågesporten. För att ta reda på vem som verkligen är surast måste det såklart till en tävling där den som snabbast skalar en citron och äter upp en citronklyfta koras till kvällens suraste person!

Lekledaren! Här har vi fått svar på frågorna Vem är mest blåst och Vem rullar bäst, nästa gren blir Vems tunga är snabbast :)

Dags att kora kvällens suraste person! ;-)

Här har jag lånat docksöta lilla Molly (3 månader) - kvällens yngsta gäst

Tack alla som var med och gjorde kvällen så lyckad!!

3 kommentarer:

  1. Hej! Tycker din sida är helt fantstisk... Jag litar på ditt omdöme och vet att det är gott när du skriver att det är det :)

    Men nu har jag en fundering... Jag har också haft en liknande frågesprt men det var längesedan. Ska nu hålla i aktiviteterna på mitt jobb och hade gärna fått lite tips om vilka frågor ni hade.

    MVH/ Mia (maila mig gärna på mia43@hotmail.com)

    SvaraRadera
  2. Grattis på födelsedagen.

    Erika på http://smaskelismaskens.blogspot.com/

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott! Vilken härlig fest du hade och vilken god mat. :-) Den där grekiska pytten är verkligen god! Och tårtbuffé, så genialiskt! Många fler tårtbitar och lyxigt att slippa välja!

    SvaraRadera