måndag 5 december 2011

Kassler bombay

Gårdagens middag blev ett, för mig, nytt kasslerrecept. Köper kassler emellanåt men i brist på fantasi och ork blir det oftast tillagat på något sätt jag gjort tidigare, även kallat ett säkert kort. ;-) Igår tröttnade jag på mig själv och sa åt mig att leta upp ett nytt recept. Sagt och gjort - här är kassler bombay, riktigt gott! (PS! Smakar säkert minst lika bra med kyckling!)


Kassler bombay
4-6 port

500 g kassler
1 purjolök
1 röd paprika
1 burk ananasringar
3 dl matlagningsgrädde
2 dl crème fraiche
4 tsk curry
2 dl sweetchilisås
1-2 dl jordnötter

Skiva och strimla kasslern. Strimla purjolöken fint och skär paprikan i smalare strimlor. Låt ananasen rinna av och skär den i bitar.


Lägg kasslern i botten av en ugnsform, fördela purjolök, paprika och ananas ovanpå. Blanda och häll över crème fraiche, grädde, curry och chilisås. Strö över jordnötterna.

Gratinera i 200 grader, 30-40 minuter. Servera med ris.


2 kommentarer:

  1. Lät jättegott, men jag måste få min kille att gilla kassler först. Det är i och för sig en av få saker han inte gillar, sån tur är...
    Tänker fröken Dill

    SvaraRadera