söndag 29 november 2009

Matlagningskurs

Jag vet att jag har varit dålig på att uppdatera sista tiden, men nu ska det bli ändring! :) Har massor av recept på bröd, kakor och framförallt godis som kommer att dyka upp under december månad!

I onsdags var jag tillsammans med 13 kollegor på en matlagningskurs på Helen & Jörgens i Kalmar. Det var väldig kul att få tips och råd av riktiga kockar - men framförallt var det en upplevelse att smaka på det tillagade. Allting var så otroligt gott! :) En del hade de faktiskt förberett innan vi kom dit (hummersoppan, potatisen och fiskfonden) - men det var nog tur... vi kom dit kl 18 och rullade övermätta ut från restaurangen fyra timmar senare.

Bilderna är inte de bästa eftersom de är tagna med kompaktkameran men ni får iallafall se upplägget av maten! :)

Förrätt: Hummersoppa med getostmousse, karamelliserade valnötter och tropisk fruktsalsa
Huvudrätt: Stekt röding med Pommes Jackson, stekt svamp och vitvinssås

Mellanrätt: Grönmögelost, rödlöksmarmelad och fikon

Efterrätt: Kanelpannacotta med mangotäcke och fruktsallad

1 kommentar:

  1. Har de matlagningskurser på Helen och Jörgens? Jag vill också gå! Jag antar att de kanske gör såna grejer om man är ett stort gäng eller företag som går. Kul! Och de där pralinerna ser helt fantastiska ut, pralinkurs i Stockholm låter ju jätteroligt!

    SvaraRadera