lördag 3 april 2010

Påskpraliner!

Jag hade egentligen inte tänkt göra något eget påskgodis i år men efter att en kollega efterfrågat pralinerna så bestämde jag mig för att göra några olika varianter.


Årets påskgodis bestod av passionsfruktstryfflar, mörka chokladtryfflar med flingsalt, jordnötstryfflar, lakritstryfflar och melontryfflar i vit choklad. Lakritstryfflarna har jag gjort tidigare, resten var nya sorter (för mig!).

Tyckte alla blev bra förutom passionsfruktstryffeln som inte smakade passionsfrukt :S

6 kommentarer:

  1. Åh, vilken lyx med praliner! Ser jättegott ut, blev sugen på att testa några av de där.. =)

    SvaraRadera
  2. Åh så smarriga de ser ut!! Var har du köpt burken? :)

    SvaraRadera
  3. Ja, det e ju faktiskt rätt gott med hemgjorda praliner! :)

    Burken fick jag tillsammans med Leilas bok A piece of cake! Åhléns sålde böckerna så i julas... (boken låg i kakburken)

    SvaraRadera
  4. Så många fina. Verkligen tilltalande, hade gärna provat dem.

    SvaraRadera
  5. Vad fint det ser ut, faktiskt lyxigt med hemgjorda praliner. Det här är ju en perfekt idée om man vill föra med sig något när man far på besök.

    SvaraRadera
  6. Vad duktig du är! Så sugen jag blir. Det där hade du gärna fått skicka till mig:)

    SvaraRadera