måndag 8 november 2010

Hemma igen med alla mina inköp :)

Hej!

Nu är jag hemma igen efter en jättehärlig resa i USA där vi fått se och uppleva massor! Allt från shopping i Los Angeles till neonstaden Las Vegas, den mäktiga naturen i Grand Canyon och de fina ständerna på Hawaii.

Det roligaste med shoppingen var det enorma utbudet de hade av allt. Innan jag reste iväg försökte jag leta upp lite olika affärer där de sålde köks- och bakartiklar. Jag hittade några olika som jag kommer att göra ett eget inlägg om, men innan dess kan ni få titta på lite bilder för att få se mina inköp under resan :)

Fyllde på mitt pepparkaksförråd (plus några halloweenutstickare)

Dekorationsset för cupcakes, bakformar, klubbpinnar

Strössel och cupcakesdekorationer

Burkar, godispåsar och förvaringsaskar

Verktyg

Avdroppningsgaller för chokladpraliner, doppverktyg, pajform och pralinform

Tidningar med bakrecept

Bakingrediser - butterscotchknappar, reese jordnötsknappar och vita chokladknappar

Godis!! M&M pretzel (kex i mitten istället för jordnötter, lite salt dessutom - tänk salta pinnar i mitten), M&M peanutbutter (enbart jordnötssmör, inga jordnötter som fyllning. Mycket goda!), Reese Crispy Crunchy (Mycket godare än vanliga Reese som bara består av jordnötssmörsfyllning med chokladöverdrag. Crispvarianten smakar nästan exakt som kaloribomber). Godiva är ett stort fint chokladmärke i USA. Har inte smakat dessa ännu, men köpte fyra olika smaker för att testa.

Julsaker! Ville aboslut ha lite julprylar med mig hem och som tur var hade de precis börjat ta fram julsakerna i affärerna efter att Halloweenhelgen var avslutad)

15 kommentarer:

  1. Vilka underbara grejer!!! Det är inte svårt att fantisera om hur du hade det där borta :o) Ska bli jättespännande att se vad du kommer göra med alla dessa saker!

    SvaraRadera
  2. Helt otroligt vad vackra ting du funnit. Hur var priserna mot här hemma?
    Nu ser vi framemot alla underbara turist foton ni tagit ;)

    Välkommen hem!


    Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga saker, så roligt att få börja använda dem. Det är alltid lika roligt med lite nya tillbehör.
    Lycka till med nyskapandet.

    SvaraRadera
  4. En himlans massa Halloweenprylar såg jag... Ska hon kanske ha ett försenat Halloweenparty snart? =) Får häxan här komma?
    Jag ser inte riktigt vad pepparkaksformen högst upp, under flygplanet föreställer ? En björn? En knubbig gris?

    SvaraRadera
  5. Priserna i USA är lägre är här, särskilt nu när dollarn är låg. En del av det jag köpte går att beställa på nätet på svenska sidor men mycket av det är dubbelt så dyrt här.

    Turistfoton kommer! :)

    Mumintrollet - halloweenprylarna kommer jag nog inte använda förrän nästa år men vem vet, kanske blir det ett halloweenparty då? I så fall får såklart grannhäxan gärna komma! Det är en knubbig gris som är under flygplanet :)

    SvaraRadera
  6. Jisses vad du har fyndat, kul.
    Hade dom hunnit julpynta ute något för det antar måste ju vara en upplevelse att få se..
    Ha det gott

    SvaraRadera
  7. Aaaaaaaviiiiiis! ;)

    Ska bli spännande och se vad du bakar av detta sen.

    http://smaskelismaskens.blogspot.com/

    SvaraRadera
  8. Åh vilken rolig shopping du gjort!! Skule vilja ha alla de där grejerna också!! Får önska mej av tomten ;)

    SvaraRadera
  9. De hade precis börjat plocka upp julsakerna inne i affärerna, men ute var det fortfarande sommar/höst. Jag tror att New York är ett upplevelse i jultid! Dit hade jag gärna åkt någongång för att uppleva julpyntet utomhus också :)

    Vet inte riktigt vad jag ska hitta på med allt ännu men det kommer säkert dyka upp något på bloggen då och då! :)

    SvaraRadera
  10. Ser helt fantastiskt ut!
    Vilka butieker i USA hittade du dem i?
    Tacksam för svar
    mvh Viktoria

    SvaraRadera
  11. Ja, det fanns hur mycket fint som helst i deras affärer! Jag handlade i dessa butiker:

    Sur la table
    Crate and barrel
    Williams Sonoma
    Great News (San Diego)
    Walmart

    Mvh
    Camilla

    SvaraRadera
  12. Oj joy joy vad skoj du kommer att ha! Vad i hitta du den Reese's peanut butter...?

    SvaraRadera
  13. Vilken av Reese'm menar du VeeKay? Fast å andra sidan är svaret detsamma - jag köpte både knapparna och "godiset" på Walmart eller någon liknande stormarknad! :-)

    De har Reese's peanut butter cups på Citygross i Sverige men de är inte alls lika goda som Reese's crispy crunchy...

    Mvh
    Camilla

    SvaraRadera