torsdag 23 februari 2012

Bok-REA

Är ni ute och fyndar något på bokrean? Jag läser väldigt sällan skönlitteratur men tycker däremot alltid att det är trevligt att bläddra i en fin kokbok. Igår slog jag t.ex. till med en blivande klassiker - Leif Mannerströms bok Husmanskost.



Inte på rea men mitt näst senaste inköp var en härlig bakbok med recept från Englands söta stolthet - The Hummingbird bakery.


I julklapp fick jag två böcker av min sambo. Dels den här - 1001 cupcakes, kakor och andra förförsika frestelser.


Men även den här - Fantastiska systrarna Eisenmans senast bok Mingelmat. Jag har sedan tidigare Två systrars söta, Vinterns söta och Sommarens söta. Rekomenderar samtliga!



För 25 kronor fick jag den här med mig hem härromdan - Pink den rosa kokboken


Förutom mat- och bakböcker så har den här boken med vackra fotografier från olika delar av världen fått en plats på soffbordet nere vid kaminen. Något att bläddra i och drömma sig bort när det är kallt och blåsigt ute eller för att få inspiration till ett nästkommande resmål!

2 kommentarer:

  1. Mannerström är verkligen en klassiker! Jag gilalde hans projekt med Sahlgrenska tror jag det var då de lagade sill- och strömmingsrätter till arbetarna på någon fabrik (Volvo..?) i en månad och mätte deras kolesterolvärden och andra värden och fick helt fantastiska resultat!
    Goda fiskrätter gör han också!

    SvaraRadera