onsdag 15 september 2010

Oreo pops

De här godiskakorna har nog varit med på de flesta matbloggarna nu. Själv har jag tänkt prova dom länge utan att det har blivit av, men nu när jag till slut fick tummarna ur gjorde jag 3 sorter på en gång! Oreo pops, Ballerina pops och Ballerina pepparkakspops. Mina favoriter är oreo och pepparkaka. Jag testade även Ballerina kladdkaka som påminner om Oreo cookies, det är inte jättestor skillnad i smak men jag tror ändå jag föredrar Oreo i det läget.


Oreo pops
15-20 st

175 g Oreo cookies
100 g philadelphiaost

150 g vit choklad

Mixa kexen till fina smulor. Tillsätt philadelphiaosten och fortsätt mixa tills det blir en slät smet. Rulla små kulor av smeten och lägg dom på en tallrik. Låt kulorna stelna i kylen i ca 1 timme.

Smält chokladen, doppa kulorna och lägg dom i en liten bakform. Dekorera t.ex. med lite strössel.

Mixa kexen till små smulor, tillsätt philadelphiaost och fortsätt mixa tills det blir en slät smet.
Rulla kulor av smeten och låt dom stelna i kylen innan de doppas i choklad
Oreopops

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar