söndag 20 maj 2012

Pappas 60-årsfest

I lördags firade vi min pappas 60-årsdag. Istället för att vi valde ut och köpte presenter träffades pappa, jag och mina tre syskon med respektive samt barn (dvs 8 vuxna och 2 barn) i Kalmar. Där fick han veta att han själv skulle få välja ut sina presenter för en viss summa, men att vi allihop följde med som smakråd och sällskap. 


Efter några timmar i centrum åkte vi vidare till Ikea där lunch intogs innan shoppingen fortsatte med besök på Mediamarkt, Rusta och Citygross. När pengarna (så gott som) var slut och alla var nöjda med inköpen körde vi hem till vårt hus.
Bordsdekorationer med nejlikor och brudslöja
Efter lite ta-igen-sig-tid med mingel, lek och barngos dök mina kusiner upp och överraskade fadern. Snart därefter påbörjades middagsförberedelser som resulterade i grillat BBQ-högrev, kycklingspett, korv- och köttbullespett, potatisgratäng, pommes strips, pepparsås, bearnaisesås, tzatziki, BBQ-sås, sallad och melon. Det grillade högrevet med BBQ-glaze fick mycket beröm - recept på det kommer snart!


Kvällen fortsatte med presentöppning. Pappa önskade sig tavlor med natur- eller skärgårdsbilder. Istället för att köpa tavlor gjorde vi en personlig fotovägg med 20 fotografier som jag och min syster har tagit när vi följt med pappa på sjön. 


Under shoppingturen inhandlades en träningsoverall, två par skor, sju små ugnsformar, en salladsskål, sex glas, en mikrovågsugn och tre par läsglasögon. Fotoväggen med 20 inramade fotografier och ett kuvert med pengar fick han under presentöppningen på kvällen. Förutom det fick han ytterligare en tavla, en lampa och en kavel.

Grattis pappa på 60-årsdagen! :-)
En med dagen mycket nöjd nybliven 60-åring!
(fastän att han egentligen fyller år på måndag) :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar